מוצרי קוסמטיקה
השוק היום מוצף במוצרי קוסמטיקה שמתיימרים למנוע הזקנה, להרחיק אותה מעט, להתנגד לה. החברות היצרניות של מוצרי קוסמטיקה כמובן שטוענות כי מוצריה
גיא
פורסם: 6/4/2012
מאמר זה שייך לקטגוריית מוצרי קוסמטיקה
השוק היום מוצף במוצרי קוסמטיקה שמתיימרים למנוע הזקנה, להרחיק אותה מעט, להתנגד לה. החברות היצרניות של מוצרי קוסמטיקה כמובן שטוענות כי מוצריהם אכן מרחיקים את הזקנה ואנו, הצרכן הסופי, לא כל כך מבינים האם עלינו להאמין להם או שמא מדובר בגימיק שיווקי מאוד כובש לב. שהרי מאז ומתמיד האדם חולם על מעיין הנעורים אשר כל השותה ממימיו לנצח יישאר צעיר.
מוצרי קוסמטיקה וניתוחים פלסטיים שונים ובעצם כל אשר נוכל לקטלג תחת ההגדרה של אסטטיקה רפואית, כל אלו נצרכים על ידינו ללא הפסק ובשנים האחרונות אפילו הרבה יותר אם אנו מתייחסים בעיקקר לכל הניתוחים הפלסטיים, וכל אלו באים במטרה לשמר את המראה הצעיר, ובעצם מתוך כך לקדש את המראה הצעיר, המראה המאוד מסוים ומן הסתם היכן שכסף נמצא אפשר לעשות הרבה השפעה באמצעות תקשורת וחדירה לראשיהם של הצרכנים, וליצרניות מוצרי הקוסמטיקה כסף רב ואלו מבטיחות לנו הרבה הבטחות גדולות שכולן כמו כולן אומרות, בואו לשמר את המראה הצעיר שלכם. המראה הצעיר הוא המראה הנכון וכל איש ואישה אשר חפצים ביקרם עליהם לטרוח ולשמר את גופם משל היו איזה רהיט דקורטיבי בפינת החדר שיש תמיד לשמור על המראה החיוני שלו.
אז האם ניתוחים פלסטיים הם פתרון למשבר גיל הארבעים? האם מוצרי קוסמטיקה הם אשר אנו צריכים בשביל לשמר את עצמנו ולדאוג לעצמנו? האם יש מראה נכון והאם אין זה מעט ילדותי לחשוב שאנו יכולים תמיד לשמור על המראה הצעיר שלנו וכמו להתעלם מתמורות הזמן, שהן מצידן, מעולם לא שאלו אותנו לדעתנו מה גם שטרם שינו אורחותיהם, כלומר, טרם ראינו אדם שאכן נראה טוב בגיל מבוגר נאמר, וזאת כתוצאה משימוש במוצרי קוסמטיקה המונעים הזדקנות, טרם ראינו אישה מבוגרת, שעברה באדיקות ניתוחים פלסטיים אשר עניינם לשמר את המראה הצעיר שלה, והתוצאה הסופית של כל אלו אכן מראה צעיר ורענן. זה אף פעם לא נראה טבעי. זה אפ פעם לא מחזיק לאורך זמן. זה למעשה נוגד את המציאות הפשוטה, והמעניין ביותר הוא שהצרכן הסופי מקבל את מה שמנסות למכור לו חברות מוצרי קוסמטיקה מבלי לתת דעתו על הזמן החולף, על השינויים הבלתי נמנעים, ואינו שואל את השאלה החשובה במה כדאי להתרכז, מה לשים בראש סדר העדיפויות. האם אלו הם מוצרי קוסמטיקה שאנו צריכים לרכוש ולפתח מתודת שימוש באותם מוצרי קוסמטיקה על מנת שירחיקו מאיתנו מכל פגעי הזמן החולף. האם זה נכון להתייחס אל אותם מוצרי קוסמטיקה כתרופת מנע לתהליך בלתי נמנע אבולוציוני שמתרחש מאז קדמת דנא וכנראה ימשיך עוד להתרחש עד סוף כל הימים? האם אנו באמת מחפשים את הנחמה שלנו מפני הזקנה באותם מוצרי קוסמטיקה אשר החברות המייצרות את אותם מוצרי קוסמטיקה מתיימרות להגיד לנו שזהו פתרון המנע שלנו? האם אנו זקוקים לפתרון מנע? או שמא עלינו ללמוד לקבל את המציאות כפי שהיא ולהבין שהגוף שלנו גם הוא מזדקן ואין טבעי מזה, וודאי שכל מיני מוצרי קוסמטיקה הם לא הפתרון לרוח רעננה וחיונית.
|