בשמים
מאז ומתמיד העולם יצר לעצמו בשמים ועסק בסחר נרחב של בשמים. בימינו תעשיית הבשמים היא תעשיה לכל דבר הנאמדת בביליונים. האשה של ימינו מחזיקה היו
דני
פורסם: 6/4/2012
מאמר זה שייך לקטגוריית בשמים
מאז ומתמיד העולם יצר לעצמו בשמים ועסק בסחר נרחב של בשמים. בימינו תעשיית הבשמים היא תעשיה לכל דבר הנאמדת בביליונים. האשה של ימינו מחזיקה היום לפחות 4 בשמים בשידת הפרפורמריה שלה והאמת היא שאפשר להגיד את זה כנראה גם על לא מעט כברים. ובאמת אפשר לראות שהבשמים שלנו יקרים לנו וקרובים לנו וזאת על פי ההרגל של בשמים ליומיום ולעומתם בשמים מיוחדים לאירועים מיוחדים. אנו נקשרים לניחוח של הבושם שלנו ואיפשהו במעמקי נבכי נפשנו אנו מרגישים כנראה שהוא גם חלק מהאשיות שלנו. זה אומנם נשמע קצת קיצוני אבל למעשה הבשמים שלנו הם הניחוח שלנו, הריח שלנו, מרכיב מאוד חשוב בסופו של דבר בהוויה שלנו, אם לא לנו, אז לסובבים אותנו.
מאז ומתמיד העולם עשה שימוש בבשמים ובשמנים ובמיני משחות אשר נמשחו על הגוף למטרת טיפוח וטיפול. הבשמים היו חלק מהפולחן הרוחני, הבשמים היו חלק מהתניית אהבים ושיחקו תפקיד חשוב מאוד אצל המצרים למשל במשחק במקדים. ולצד הבשמים שתמיד שמרו על המקום שלהם בחיי היומיום שלנו, אפשר לראות למשל שהמון משחות ושמנים מסוימים שנועדו לטפל ולהזין את הגוף עשו קאמבק חזק ביותר ואפשר לראות אותם היום מאוד פופולריים הן בחנויות השונות והן בכל מכוני הספא והטיפול השונים.
התרבות האנושית תמיד אהבה שמנים ובשמים ששיפרו את הניחוח של הגוף, ששיפרו את המראה של העור ויצרו תחושה טובה יותר. ככל שדרכי המסחר הלכו והשתכללו כך גם מסחר הבשמים הלך והתפתח. ולא מדובר בהתפתחות כלכלית גרידא של צמיחת המסחר מבחינת כמויות וכהאי גוונא, אלא שככל שהמסחר בבשמים הלך והתפתח כך איזורים גאוגרפיים שונים שהתחברו להם תוך כדי המסחר, תרבויות שונות הכירו זנים שונים של בשמים ושל צמחים מהם אפשר להפיק בשמים ושיטות הפקה של בשמים. כל אלו יצרו פריחה אדירה בתחום הבשמים והמון נינוחות חדשים באו לעולם.
בעבר האנשים היו הרבה יותר מעורבים בבשמים שלהם. בימי עברו אנשים הרכיבו לעצמם את התערובות והתרכובות השונות של צמחי בושם שונים ויצרו להם בשמים בביתם שלהם ולחלקם אפילו היה חדר מיוחד בו הם פעלו ליצירת הבשמים. היום זה כמובן נראה אחרת לגמרי. אף אחד לא מעלה בדעתו היום ליצור את הבשמים שלו בעצמו. אפשר לגשת בקלות לחנות פרפורמרייה ולרכוש בשמים מכל הסוגים ובכל הניחוחות. אפשר גם לראות המון פרסומות של בשמים וזה די מעניין כי בושם בפרסומת קשה למכור, שהרי בסופו של דבר מדובר בריח וריח אי אפשר לאמוד דרך פרסומת, ועדיין, פרסומות של בשמים זוכים לטובי הדוגמנים והדוגמניות ואפשר לראות לא מעט מאמצים שחברות הבשמים השונות מבצעות בשביל ליצור תדמית חיובית כלשהי על הניחוח של הבושם שלנו. מעניין לשאול, האם בושם אחד היה מצליח להתחבב עלי אילולא הייתי חשוף לפרסומת שלו. כלומר, כמה מקום והשפעה יש לפרסומות של בשמים. זו אכן שאלה מעניינת.
|